Урок в/н 15.04.2020р.

ТЕМА №2: "Вивчення  меблів, посуду, приборів, білизни."

Мета уроку:
навчальна сформувати вміння та навички підбору меблів, посуду, приборів, білизни для обслуговування.
розвивальна –розвивати в учнів пізнавальну активність та самостійність, вміння вирішувати складні виробничі завдання, застосувати новітні виробничі технології;
виховна –виховувати в учнів соціальну компетентність, любов до обраної професії.
Методичні прийоми:
  • практичні – вправи з використанням трудових прийомів і операцій; методи розвитку самостійного і творчого підходу;
  • проблемний метод – вирішення виробничих ситуацій.
Матеріально-технічне забезпечення:
  • робочі столи, настільна білизна, посуд: столовий посуд, прибори, скляний посуд, декор.
Викладання нового матеріалу

Тема уроку №3:"Вправи засвоєння  прийомів і способів розміщення меблів із  врахуванням вікон, дверей, колон."

      Важливе місце в підготовці торгових приміщень до роботи посідає раціональне розміщення меблів: столів, стільців, крісел, сервантів, завдяки чому створюються зручності для споживачів і персоналу підприємства, а також забезпечується повніше використання площі торговельного залу. Розміщення меблів залежить від конфігурації торгових приміщень, форми і виду меблів (рис. 1.27). Якщо в торговому залі використовують столи різної форми, то прямокутні краще ставити біля стін, а круглі й квадратні - посередині. Столи прямокутної форми доцільніше ставити рядами паралельно один одному, квадратної - по діагоналі або в шаховому порядку. Дивани краще розміщувати біля стін або в центрі, створюючи ізольовані ложі.
 Підсобні столи, розраховані для обслуговування споживачів за трьома-чотирма обідніми столами, встановлюють біля стін або колон.
 Серванти розміщують у простінках і біля колон. У деяких випадках вони служать засобом планування та зонування залу.
 При розміщенні меблів варто залишати достатньої ширини проходи. Головний прохід у торговому залі повинен складати 2 м, другорядні між групами столів - 1,0-1,5 м. Відстань між окремими столами має бути 0,70-0,75 м.
 Перед сервіруванням столів весь посуд і набори полірують. Чарки і келихи лівою рукою через тканину беруть за ніжку, а правою вводять тканину усередину келиха і обертальними рухами ретельно полірують, продивляючись на світло. Тарілки беруть через тканину обома руками і, обертаючи їх протирають краї, а середину і днище протирають правою рукою, утримуючи тарілку лівою.
   Якщо на посуді є плями, що утворилися в результаті висихання крапель води на поверхні, їх легко видалити теплою водою, а потім ретельно протерти.
Набори полірують, тримаючи в лівій руці через рушник їхні ручки, правою рукою енергійно протирають леза ножів, заглиблення ложок, зубці виделок. Поліруючи виделки, варто протирати і заглиблення між зубцями.
Розміщення меблів у торговому залі
Рис. 1.27. Розміщення меблів у торговому залі: 1 - по діагоналі; 2 - рядами; 3 - шаховий порядок; 4 - для використання меблів різної форми; 5 - кабінна; 6 - розміщення меблів у кутах і нішах; 7 - нераціональне розміщення меблів; 8 - раціональне розміщення меблів
Підготування спецій і приправ також є важливим моментом у процесі підготування торгового залу. Сільнички, перечниці та гірчичниці завжди повинні бути добре вимиті і ретельно висушені. Сільнички можуть бути відкриті (дрібну сіль насипають наполовину, а зверху кладуть маленьку ложечку) і закриті з отворами.
   У сільничці не повинно бути грудочок, тому перед їх наповненням сіль просіюють.
  Перечниця має бути тільки закритою з дрібними отворами, тому що перець видихається. Отвір, через який засипають сіль і перець, слід щільно закривати поліетиленовою пробкою. Сільничку і перечницю завжди ставлять на уже сервірований стіл.
  Гірчичницю зазвичай подають на прохання споживача або до м'ясної страви. Готову гірчицю зберігають у темному прохолодному місці. У деяких випадках на стіл ставлять пляшки з оцтом та олією, які подають також на прохання гостей.
  Столова білизна (скатертини, серветки) метрдотель або бригадир офіціантів під розписку одержує в білизняній і перевозить на спеціальних візках до залу.
 Серветкам надається зручна і красива форма. Добре відпрасована вона не повинна мати багато загинів, щоб не виглядати зім'ятою, та зручно розгортатися. Гості зазвичай кладуть складену вдвічі серветку на коліна, таким чином захищаючи одяг від випадкового забруднення.


Картинки по запросу "розміщення меблів у торговому залі при банкетах"
          Рис.   розміщення меблів при прийомах .



 "Вправи підбіра та підготовкі посуду, приборів, білизни для обслуговування відвідувачів".
    Після прибирання торгового приміщення і розміщення меблів адміністратор залу або бригадир офіціантів отримує в сервізної посуд і столові прилади, ретельно перевіряючи їх стан. Тарілки повинні бути без тріщин і відколів, фужери, чарки - Чистими і без пошкоджень. Виявивши дефекти на посуді, приладах, їх повертають у сервізную.
     В ресторанах використовують столову білизну - скатертини, серветки, ручники - з лляних тканин, воно міцніше і гігієнічніше, ніж з бавовняних тканин. Так, лляні серветки і скатертини більш гладкі на дотик, менше забруднюються і легко відпираються.

       Скатертини поділяють на звичайні розміром 173 х 173 см, банкетні розміром 173 х 208, 173 х 250, 173 х 280, 173 х 500 см, а також банкетне полотно шириною 173 і 140 см і довжиною від 5 до 10 м. Серветки переважно білі розміром 46 х 46 см і кольорові з ажуром 35 х 35 см. Ручник з білої лляної тканини 35 х 85 см необхідний для подачі блюд.     
       Столова білизна, що вживається при обслуговуванні, має бути накрохмалене і випрасуваний. Скатертини складають по довжині, пропрасовують основну складку, потім знову складають удвічі по довжині, після чого складають два рази поперек, починаючи з середини.
  Чисті та випрасувані скатертини та серветки зберігаються в білизняний, де їх отримують для сервірування столів і перевіряють. При виявленні дефектів столова білизна повертають у білизняну. 
    Посуд до підсобних столів доставляють на підносах або офіціантській візках. На підносах, застелених полотняною серветкою для зменшення ковзання, переносять скляний посуд (фужери, чарки, келихи). Тарілки переносять, накриваючи їх ручником.
  Приступаючи до сервіровки столів, офіціанти попередньо протирають їдальню посуд і прилади чистими серветками. Тарілку, обхопивши її лівою рукою кінцем рушники, а правою рукою затиснувши іншу частину рушника, протирають, повертаючи.       Чарки протирають обережно, так як при сильному натисканні крихке скло може лопнути і поранити руку. Не можна дути на скляний посуд, протираючи її, використовувати несвіжу серветку - це суперечить правилам санітарії та гігієни. Бокал, фужер, чарку тримають за ніжку рушником лівою рукою, а правою рукою, бере рушника, протирають одночасно зовнішню і внутрішню сторони. Столові прилади беруть (відразу кілька штук) лівою рукою через рушник, а правою протирають до блиску. Начищені прилади укладають на серветку, на підноси і прибирають в підсобний столик. На підсобних столиках готують вазочки для кольорів, а також прилади для спецій. Вони повинні бути абсолютно чистими. Сільнички наповнюють на 3/4 обсягу сіллю і закривають кришкою. Перечниці наполовину наповнюють сухим перцем. Попільниці офіціанти чистять спеціальним матеріалом поза торгового залу.         
 Завершальним етапом підготовки залів до обслуговування відвідувачів ресторану є сервіровка столів.
Картинки по запросу "Підбір та підготовка посуду, приборів, білизни для обслуговування відвідувачів".картинки"Картинки по запросу "Підбір та підготовка посуду, приборів, білизни для обслуговування відвідувачів".картинки"

Рис.накриття скатертинами столів.






 

Дом.завдання: ознайомитись з матеріалом та вивчити. Оволодіти навиками розміщення меблів, полірування посуду, приборів. Скласти серветку.
Свої роботи надсилайте на мою електронну адресу:  ntm060679@gmail.com




Комментариев нет:

Отправить комментарий